پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت روان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با انتشار پیامی، فرا رسیدن هفته سلامت روان مصادف با ۱۸ تا ۲۴ مهر را به جامعه روانشناسان دانشگاه تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است :
هر ساله از هجدهم تا بیست و چهارم مهر ماه به نام هفته سلامت روان نام گذاری شده و شعار امسال نیز به همین مناسبت با عنوان « سلامت روان و بهزیستی همگانی را در الویت جهانی قرار دهید.» نام گذاری شده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت حدود 23.6 درصد جمعیت کشور به یکی از انواع بیماری ها و اختلالات روانی مبتلا هستند. اختلالات روانی طیف وسیع و متنوعی را از استرس و اضطراب خفیف تا افسردگی، اعتیاد و ... شامل می شود و متاسفانه در شرایط بحران، شیوع اختلالات روانپزشکی رشد چشمگیری می یابد و طبیعی است در دوران همه گیری بیماری کرونا مشکلات حیطه ی سلامت روان پیچیدگی و گستردگی بیشتر پیدا کرده است. عوارض روانی ناشی از کرونا در حال بروز است و در حوزه افسردگی، اضطراب، و سایر اختلالات روانپزشکی، خود را نشان خواهد داد. با توجه به بار بیماری های روانی و تاثیری که این بیماری ها بر فرد، خانواده و اجتماع می گذارند، توجه به بهداشت روانی، ضروری است.
سلامت روان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه افراد جامعه می باشد و ضرورت دسترسی به مراقبت های سلامت روان، امری اجتناب ناپذیر است. برای دستیابی به این هدف، در همه مراکز خدمات جامع سلامت، کارشناسان سلامت روان مستقر شده اند که خدمات آموزشی، مشاوره ای و روان درمانی را به صورت رایگان برای جمعیت تحت پوشش خود ارائه می دهند. از آنجایی که بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در سلامت روان می باشد، ضروری است تمامی همکاران و عموم مردم نه فقط در این هفته، بلکه هر روز، همه جا و در هر شرایطی به سلامت روان خود و اعضای خانواده خود اهمیت دهند.
ضمنا اینجانب هفته سلامت روان را گرامی می دارم و از تمام روان شناسان و مشاوران که در مسیر ارتقای سلامت روان قدم بر می دارند، صمیمانه تشکر می نمایم.
دکتر سید سعید کسائیان
معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان